bila engkau ungkapkan itu, aku menangis ......

SELAMAT BERTUNANG

Mungkin ramai yang xtau mengenai hubungan kita .. ramai yang anggap kita kawan tp hakikat sebenar, kite lebih dari seorang kawan .. bermula pandang pertama, aq dapat rasa kau lelaki yang baik .. maka, bermulalah kisah kita memulakan cinta kontrak .. cinta selama 2 minggu tanpa heart feeling .. kita lalui mcm2 bersama .. engkau isi hatiku dengan tingkah lakumu yang sempoi dan bersahaja .. tapi, perlu aku ketahui, hatimu telah dimiliki .. aku tahu engkau mempunyai dia, tp atas dasar kawan, aku still melanjutkan cinta kontrak kita .. kerana kini aku sudah mengerti, kau lakukan itu untuk tidak membuat hati aku kosong dan sunyi .. terima kasih awak ..

Perkenalan kita hanya sekadar teman biasa .. bertemu dan berkenalan .. tp tidak ku sangka, nombor telefon kamu sama seperti nombor yang aku mimpi .. ya ! tidak salah lagi .. masa itu aku sunyi .. setelah ditinggalkn teman lelaki tanpa alasan yang kukuh, aq mula memberontak .. kehidupan aku makin liar .. aku hilang arah .. pada suatu malam, aku bermimpi, ada seorang atok tua menyapa ku dan memberikan aku no telefon mu .. mungkin ramai yang tidak mengerti tapi itulah hakikat yang sebenar .. dia adalah orang yang aq cari selama ini .. Ya Allah, kebetulan apa ini .. aq masih tidak mengerti ..

Hari demi hari, waktu demi waktu, tamat sudah kontrak kita .. akhirnya, kita berpisah dan menjadi kawan biasa .. tp 24/6 kita menjadi pasangan kekasih .. ingat lagi, sebelum aku sambung belajar, kita pergi jalan2 .. kau selalu cakap 'jangan curang dengan aku au, aku sayang kau' .. aku selalu ketawa bila kau cakap mcm tu .. hihihiii .. kelakar aku dengar .. aku kan budak baik .. x pandai nak curang la .. cinta mula berputik, aku cintakan dia .. kini, segalanya berakhir .. awak sekarang sah menjadi tunangan orang .. saya kecundang .. kenapa awk buat saya mcm ni?? sampai hati awk ..

Mula-mula tu memang x dapat terima tp sekarang saya da redhakan segalanya .. tapi aku minta maaf, selepas engkau, aku x boleh mencintai orang lain .. hati aku tetap untuk kau .. cinta aku, jiwa aku .. aq sedar sekarang, kau bukan milik aku lagi .. aku sedey, tp aq pendamkan .. aku rindu kisah kita dulu .. aku doakan kau bahagia bersama dia .. aku redhakan segalanya .. tapi setiap masa, aku rindu kenangan kita bersama .. kerana kaw, aq masih disini ..

Hari ini, kita masih bergurau senda lagi .. tapi bila kau ungkap ayat, 'gatal ea ko, curang dgn aq' aq jadi cdey dan menangis .. teringat kisah kita .. hahahahaha .. aku tetap sayangkan kau .. bila kau kata 'If he was your boyfriend never let it go' aku jadi sentap .. kau la pakwe aku .. tp aku da lepaskan semuanya .. untuk kebahagiaan kau kelak .. hargailah dia baik-baik ye ...

Sehingga kini, kita masih berkawan kan .. sebab kau la sahabat aku .. aku sayang kau beb ! apa-apa hal aq akan cerita kat kau .. thanks a lot .. aku akn hargai persahabatan kita .. semoga perhubungan ini kekal sampai bila-bila .. 

-THE END-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan